turbo servis safe mode

DA LI VAM JE AUTO NEKAD PREBACIO REŽIM RADA U SAFE MODE?

Danas skoro svako vozilo ima sistem kojim upravlja kompjuter. Razni senzori upozoravaju da nešto ne funkcioniše u sistemu ili nas obaveštavaju o mogućim kvarovima. Kada kompjuter putem senzora ne dobija informacije koje su u skladu sa regularnim funkcionisanjem vozila, automatski se auto prebacuje u safe mode, što ima za cilj da spreči veću štetu i ozbiljnije kvarove.

Vožnja u safe mode-u se nikako ne preporučuje, najpre zbog bezbednosti, a onda i zbog mogućih većih oštećenja. Vozilo u safe mode-u nema dovoljno snage, ne može da postigne mnogo obrtaja, tako da je motor pod velikim opterećenjem. Preporuka je da odmah zakažete termin servisa, da stručna lica nakon dijagnostike precizno utvrde šta je kvar.

Kada otkaže turbina...

U najvećem broju slučajeva, safe mode kod automobila sa turbo motorima se pali kada je problem sa manjkom ili viškom pritiska u okviru turbokompresora. To primetite kada vam motor nema dovoljno snage, kada ne „vuče“ i kada pri određenom broju obrtaja direktno aktivira safe mode, što dosta ograničava samu vožnju.

Senzor koji proverava nivo pritiska vazduha u usisnom sistemu naziva se MAP senzor i on šalje podatke računaru da li je pritisak veći ili manji od dozvoljenog. Problem takođe može nastati i u usisnom sistemu, sa ventilima turbine ili geometrijom. U svakom slučaju neophodno je obratiti se turbo servisu odmah, jer ako je problem sa pritiskom u turbokompresoru ili ako je geometrija zakazala mora se uraditi hitan remont turbine. Snaga motora direktno zavisi od sagorevanja goriva i vazduha, što je daleko efikasnije uz ispravan turbokompresor. Kada se detaljnije upoznate sa principima rada turbokompresora, onda će vam biti jasnija uloga safe mode-a u situacijama kada se desi da turbina prestane sa radom.

Šta raditi kada se safe mode uključi u toku vožnje?

  • Bez panike, to je sistem koji je predviđen da sačuva motor od daljeg oštećenja, što znači da onog trenutka kada se pojavi treba da bude upozorenje i uvek se javlja pre nego što problem postane mnogo ozbiljan.
  • Kada je o turbini reč, safe mode se najčešće uključi pri većem broju obrtaja motora ili u većem stepenu prenosa (npr. 5. ili 6. brzina). Ukoliko nakon toga primetite da motor nema snage pri dodavanju gasa, najverovatnije je aktiviran safe mode. Za povratak u normalni mod će tada biti potrebno ugasiti motor i onda ga upaliti ponovo, ali će safe mode opet biti aktiviran ukoliko dostignete ponovo određeni broj obrtaja. Naravno, apsolutno ne preporučujemo da svaki put kada primetite gubitak snage motora zbog safe mode-a gasite i palite motor, već da problem rešite u specijalizovanom servisu.
  • Bićete ograničeni na niže prenose, što znači dosta sporu vožnju i nemogućnost preticanja, što može da bude vrlo nebezbedno i zbog toga je preporuka da se što pre utvrdi uzrok kvara kako bi se auto vratio u normalan režim rada.
  • Ako je moguće, odmah pošto primetite safe mode, odvezite se do prvog servisa na dijagnostiku, da biste znali šta od delova otkazuje ili je već otkazalo.
  • Ukoliko niste u mogućnosti da se odvezete direktno u servis, preporuka je da se isključite iz vožnje i eventualno pozovete šlep službu koja će vas uslužno prevesti do određene lokacije.
  • Ako dijagnostika pokaže kvar na turbini, odmah zakažite termin u turbo servisu, što zbog stručnosti, što zbog garancije koju specijalizovani turbo servisi pružaju.

Turbo servis kao rešenje

U svakom slučaju, ne treba da brinete, za sve postoji rešenje. Preporuka je da se odmah uradi dijagnostika, da se utvrdi uzrok za safe mode. Nakon toga, ako je reč o kvaru na turbokompresoru, imate dve opcije – da zakažete termin za turbo servis ili da nam demontiranu turbinu pošaljete poštom. Ukoliko ste upravo sada saznali da vaš automobil ima slične simptome odlaska u safe mode i da vas zbog toga zanima cena turbo servisa za vaše vozilo, možete popuniti online formular za besplatnu proveru cene, nakon čega će vam u vrlo kratkom roku odgovoriti naši specijalisti za turbo servis na osnovu dostavljenih podataka vašeg automobila.

Ako dođete kod nas u turbo servis pored kompletnog remonta turbine koji radimo za sve marke automobila, dobijate i proveru drugih delova motora, kako biste znali šta je bio uzrok oštećenja turbine. To je vrlo važan segment svakog turbo servisa, jer uz dijagnostiku ostalih delova motora i eventualnu njihovu popravku, čuvate turbinu od budućih kvarova.

 

Sviđa vam se tekst? Zapratite nas na Facebook-u i čitajte svake nedelje korisne tekstove i savete o održavanju vašeg automobila.

 

UPOZNAJTE SE SA NAŠIM USLUGAMA

turbo-servis-bozec-24

TURBO SERVIS

Kompletan turbo servis kod nas podrazumeva demontažu i montažu turbine uz remont, kao i kompletnu zamenu oštećenih delova, uz odgovarajuću mehaniku i obučene majstore.

turbo-servis-bozec-25

MAŠINSKA OBRADA MOTORA

Celokupna obrada motora koja uključuje obradu glave, bloka, klipnjača i radilice, vrši se na savremenim mašinama uz adekvatno obučene i iskusne majstore.

turbo-servis-bozec-27

POPRAVKA AUTOMOBILA

Kod nas možete dobiti uslugu kompletne dijagnostike svog automobila uz adekvatno i realno rešenje svih postojećih kvarova, po sistemu ključ u ruke.