fbpx
 

Prednosti i razlike motora sa i bez turbokompresora

29. septembar 2017.od Turbo Servis Božec0

Ukoliko ste ljubitelj brze vožnje, sigurno je da ste se do sada već čuli za pojmove kao što su turbo motor, turbokompresor i turbina. Međutim, da li znate koje su glavne razlike između običnih benzinskih ili dizel motora i turbo motora? Koje prednosti imaju motori sa turbokompresorom u odnosu na one koji ga nemaju? Koje razlike postoje i šta one znače za performanse u vožnji?

Jača snaga turbo motora

Najizraženija razlika koju čak i laici brzo i lako mogu da primete je razlika u snazi motora. Pritisak turbine je između 0,7 do 1,6 bara, što znači da je kod turbo motora pritisak vazduha za 50% veći nego u vozilima sa motorom bez turbokompresora. Kako vazduh koji pokreće turbokompresor dolazi iz izduvne grane motora, te na izlazu postoji otpor okretanja turbine koji izduvni gas mora da savlada, motor ulaže dodatnu energiju kako bi izbacio vazduh. Iz tog razloga, motor sa turbokompresorom nema povećanje snage od 50% u odnosu na motore bez turbokompresora, što bi bilo očekivano uzimajući u obzir činjenicu da se pritisak vazduha povećava za tih 50%, već se to povećanje kreće između 30 i 40%, u zavisnosti od same konstrukcije motora.

Razlika u potrošnji goriva

Zbog velike količine vazduha koja se dešava zahvaljujući turbokompresoru, turbo motor bolje i efikasnije sagoreva mešavinu vazduha i goriva, te je potrošnja goriva manja u odnosu na obične motore.

Turbo motori bolji na velikim visinama

Na visinama gde je vazduh dodatno razređen, turbokompresori su se pokazali kao veoma korisna stvar. Normalni motori u ovim slučajevima jako brzo gube snagu jer gube određenu količinu vazduha koja je neophodna za sagorevanje u cilindrima. Kod turbo motora taj pad snage je značajno manji jer turbokompresor, zbog lakoće razređenog vazduha, u cilindre ugurava veću količinu čime kompenzuje taj nedostatak gustine.

Mane turbokompresora

Vozila koja koriste motore sa turbokompresorima imaju pregršt dobrih strana. Međutim, postoje i one loše koje su neizbežne kada je reč o ovim motorima.
Tako imamo postojanje turbo laga odnosno zadrške (period kašnjenja) koja se javlja kod motora sa turbokompresorom prilikom ubrzavanja vozila. Od trenutka stiskanja papučice za gas do momenta kada dovoljna količina gasova stigne u cilindre dešava se da prođe i po nekoliko sekundi, što čini tu razliku u vremenu. Ovo se može rešiti smanjenjem inertnosti pokretnih delova. Drugim rečima, smanjenjem težine delova, turbina i kompresor vazduha dobijaju na brzini čime se ujedno smanjuje i vreme između stiskanja gasa i postizanja ubrzanja vozila.
Druga mana koja se pripisuje turbokompresorima takođe ima veze sa zadrškom, i naziva se turbo rupa. Dobra vest je da se turbo rupe retko kad javljaju kod novijih motora. One su postojale prvenstveno zbog glomaznih turbina koje su se ranije pravile. Tim turbinama je bila potrebna veća količina izduvnih gasova kako bi započele sa radom što je rezultiralo nastankom pauze između dodavanja gasa i tok početka rada turbine. U međuvremenu, turbine su postajale sve lakše te im se u skladu sa tim i vreme reagovanja proporcionalno smanjivalo. Danas se kod retko kog turbokompresora javlja ovaj problem.
I na kraju, održavanje turbokompresora takođe može biti problem ukoliko se ne sprovodi na pravi način. Kada nemate dobrog majstora i pouzdan servis koji na adekvatan način brine o vašem vozilu, dešava se da se turbina često kvari, a vi ostajete stalno u problemu oko njega.

Maksimalne prednosti, minimalni problemi

Turbo servisu Božec dobićete uslugu koja će vam omogućiti da iskoristite najbolje što vam turbo motor može pružiti. Zaboravite na probleme sa turbokompresorima jer se oni kod nas rešavaju brzinom svetlosti na najefikasniji mogući način. Pruženim remontom turbine bićete prezadovoljni, a svoje vozilo nakon toga moći dugo i sigurno voziti. Pozovite nas i zakažite pregled svog turbo motora. Dostupni smo na telefon 060/546 1009, a možete nam i pisati na office@turboservisbozec.rs ili nas posetiti na adresi Bulevar oslobodilaca br. 100 u Čačku.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *