fbpx
 

Remont turbine za Ford Focus 1.6 TDCI

Primetili ste slabiji rad turbine na svom Ford Focusu? Pogledajte kako je izgledao remont turbine za ovaj model automobila u našem turbo servisu.

Opis kvara

Kod TDCI motora turbine potencijalno brzo otkazuju. Pretpostavlja se da je problem konstrukcijski, jer se sito na holenderu koji vodi ka turbini, vrlo brzo zapuši, najčešće zbog dugih intervala zamene ulja. Prekinut dovod ulja koje hladi i podmazuje turbinu dovodi do kvara.

Jedan od čestih simptoma kvara na turbokompresoru je pojava uočljivog dima iz auspuha. Ako je dim plave boje, to je znak da su oštećene karike na kompresorskoj strani. Tada ulje počne da propušta ka motoru, što je vrlo ozbiljna situacija. Kada je oštećeno turbinsko ili kompresorsko kolo, ostaje više goriva jer je smanjen dotok vazduha i pojavljuje se izrazito crni dim. Beli dim signalizira da je došlo do oštećenja karike na turbinskoj strani. Tada ulje procuri u izduvni sistem i tu sagoreva. Upravo taj problem je primetio i vlasnik Ford Focusa 1.6 koji je u Turbo servis Božec stigao po preporuci.

Bilo koji model automobila da imate, remont turbine je moguće uraditi. Po serijskom broju se utvrđuje model turbine i svi potrebni delovi za zamenu.

Naš cilj je uspešno i efikasno rešen problem sa turbinom uz vaše zadovoljstvo i sigurnost u vožnji. Izlazimo u susret svim specifičnim zahtevima i tražimo najbolja rešenja kako bismo postigli uspešnu saradnju.

Dijagnostika

Dobrom dijagnostikom se utvrđuje ne samo kvar na turbini, već šta je uzrokovalo da dođe do otkazivanja određenog dela turbine. Može biti da su neki drugi delovi motora otkazali ili da dizne nisu prohodne. U svakom slučaju, precizna dijagnostika vam štedi i vreme i novac, a indirektno utiče i na vašu bezbednost u saobraćaju.

Kada je utvrđen ID broj i urađen vizuelni pregled turbine na Ford Focusu, sve je bilo spremno za skidanje turbokompresora. Vrlo brzo je usledila faza defektaže, tj. rasklapanja turbokompresora na delove. Odvojeni su oštećeni od neoštećenih delova uz pregled svakog pojedinačnog dela. U ovoj fazi se precizno određuje cena celokupnog turbo servisa.

Defektažom je utvrđeno da je došlo do oštećenja seta karika koje zadržavaju ulje u turbini, tako da je ulje dospelo u usisni sistem gde ne bi trebalo da se nalazi.

Ulje pored svojstva lubrikanta služi i za rashlađivanje unutrašnjih delova motora i turbine. Karike u okviru turbokompresora imaju funkciju dihtunga. Ukoliko postoji kašnjenje u dospevanju ulja ili se ulje nalazi u nedozvoljenim delovima sistema, neizbežno dolazi do kvara na turbini.

Remont turbine

Remont turbine u Turbo servisu Božec traje manje od dva sata. Za to vreme se uradi demontaža, kompletna dijagnostika i defektaža, zamena oštećenih delova, kontrola ispravnosti i montaža kućišta nazad na motor.

Pošto se pri defektaži odvoje neoštećeni delovi, faza čišćenja, peskarenja i sušenja svakog pojedinačnog dela predstavlja podjednako bitan deo servisa kao i zamena oštećenih delova novim. Peskarenjem su neoštećeni delovi detaljno očišćeni od masnoće, nečistoća i korozije. Na Ford Focusu su problem stvarale karike koje su popustile, tako da su zamenjene potpuno novim setom. Pored toga, postavljena je i nova osovina na turbini, zamenjeni su zaptivači, ležajevi, nosači i odstojnici, što je uobičajena praksa u Turbo servisu Božec, bez obzira da li su ti delovi pre remonta bili oštećeni ili ne. Nakon sklapanja, urađeno je balansiranje rotora i kontrola ispravnosti.

Pri kontroli ispravnosti se tek sklopljena turbina stavlja u simulaciju rada pri visokim obrtajima, čime se testira njena izdržljivost i ispravnost novih delova. Remontovana turbina na Focusu je uspešno prošla test.

Usledila je montaža turbine na motor i Focus je bio spreman za vožnju. Vlasnik je dobio detaljan izveštaj o urađenom turbo servisu, kao i garanciju od 12 meseci na sve ugrađene nove delove.

Turbo servis za Ford Focus 1.6 TDCI obuhvatao je:

  • Demontažu turbine
  • Dijagnostiku
  • Defektažu
  • Čišćenje, peskarenje i sušenje
  • Zamenu rotora, zaptivača, ležajeva, karika i nosača
  • Postavljanje novih odstojnika
  • Balansiranje rotora
  • Kontrolno ispitivanje
  • Montažu turbine
  • Garanciju 12 meseci
CENA SERVISA:
220€
MARKA:
Ford
MODEL:
Focus
SNAGA:
110KS
KUBIKAŽA :
1.6
GODIŠTE :
2005.
TIP GORIVA:
Diesel
TRAJANJE SERVISA :
2h

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *