Kada se desi da motor nema dovoljno snage, znak je da nešto nije u redu sa turbinom. Automobil sam sebe čuva od daljih oštećenja tako što prebaci režim rada u safe mode, čime vas ograniči na vožnju pri jako malim obrtajima.
Kod motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva potencijalno može da se javi problem sa turbinom. Kvalitet goriva, ali i nivo pritiska mogu da budu ključni za normalno funkcionisanje sistema turbokompresora. Zapušen EGR ventil ili oštećenje izduvne grane mogu da budu neki od najčešćih kvarova. Takođe, kod modela kao što je Mercedes E220, gde je fabrički ugrađena turbina sa promenljivom geometrijom, potencijalno može da dođe do zaglavljivanja geometrije (ugao krilaca). Svi ovi kvarovi se manifestuju gubitkom snage motora kada nikako nije preporučljivo nastaviti sa vožnjom ni pod kojim uslovima. Potrebno je hitno zakazati remont turbine.
Mercedes E220 je po rečima vlasnika u toku vožnje na autoputu izgubio snagu, nakon čega nije mogao da ubrza, tj. nije primao gas.
Bilo da se javi safe mode ili ne, ako se desi da vam auto ”ne prima gas”, ”ne vuče dobro” ili ”oduzme gas” hitno se obratite turbo servisu. Bez obzira na to da li se auto dovede u normalu posle gašenja, nije bezbedno voziti sa ovakvim simptomima.