Kada primetite veću potrošnju ulja, čak iako vam auto ide dobro, dosipanjem ulja nećete rešiti problem. Naprotiv, rizikujete mnogo veća oštećenja motora i ugrožavate bezbednost u saobraćaju.
Redovni servisi, zamena filtera i kontrola potrošnje ulja uvek su preporuka, bilo koji automobil da vozite. Prevelika potrošnja ulja uvek signalizira problem i ne bi trebalo to da zanemarujete. Problem sa dotokom ulja najčešće vodi ka „generalci motora“ koja puno košta i koja može dugo da vas ostavi bez auta. A kada auto troši više ulja, može da bude da je problem u dotrajlim karikama ili sa „masnom“ turbinom. Izrazito crni ili plavičasti dim se pojavljuje zbog sagorevanja viška ulja u izduvnoj granii turbine. Auto čak može normalno da radi, uz taj pojačan dim, međutim to je samo uvod u mnogo veće kvarove koji mogu nastati ako ne uradite remont turbine.
Vlasnik Renault-a je poslao turbinu poštom u Turbo servis Božec iz Podgorice po preporuci svog lokalnog majstora koji je posumnjao da je kvar na turbini, jer je primetio povećanu potrošnju ulja.
Preporučuje se kontrolisati ulje po servisnim intervalima koje je propisao proizvođač automobila. Ukoliko je potrebno dolivati ulje češće, javite se lokalnom majstoru da se pronađe uzrok. Ako se posumnja na turbinu, odmah zakažite remont u specijalizovanom turbo servisu.