fbpx
 

Servis turbine nakon kupovine polovnog vozila

5. februar 2018.od Turbo Servis Božec0

Ekonomski standard u našoj zemlji, nažalost, ne dozvoljava svim građanima da sebi omoguće kupovinu novog automobila. Neretko, veliki broj onih koji se odluče za kupovinu nekog vozila, uglavnom iz finansijskih razloga, pribegavaju opciji da kupe polovan auto. Naravno, postoje i ljudi koji, iako imaju novca, ne žele da kupe nov automobil, kao što ima i onih ljudi koji isključivo kupuju nove automobile, skromnije klase i kvaliteta, bez obzira na činjenicu da za isti novac mogu kupiti po karakteristikama i performansama kvalitetniji polovan automobil. Sa druge strane, međutim, stoji i činjenica da kupovina polovnog automobila nosi sa sobom i određene rizike, jer kupujete automobil koji je neko drugi već posedovao i vozio.

Iz svih gorenavedenih razloga, nabavka polovnog automobila u Srbiji ponekad može da predstavlja pravu noćnu moru, a stvari o kojima bi trebalo da vodite računa tom prilikom su brojne. Zato je izuzetno važno prvo proveriti stanje u kojem se vozilo nalazi, jer nikada nećete znati koliko pažnje je uloženo u taj automobil i kako je održavan. Pogotovo ako je kupljeno polovno vozilo koje ima motor sa turbokompresorom, jedna od najvažnijih stvari koje prvo treba da obavite je dijagnostika ili servis turbine, jer nikada se ne može znati sa sigurnošću koliko je neki polovan automobil prešao kilometara i na koji način ga je prethodni vlasnik vozio.

Da li automobili sa turbokompresorom zahtevaju češće održavanje?

Prva stvar koja prouzrokuje trošenje i habanje turbokompresora je samo startovanje motora automobila. Današnji automobili su vrlo sofisticirane mašine kojima je lako upravljati; dovoljno je da okrenete ključ, ubacite u brzinu i već ste krenuli. Ipak, postoji na stotine stvari koje se dogode za manje od te jedne sekunde kada startujete motor, a jedna od najvažnijih je dotok ulja iz pumpe za ulja u turbokompresor.

Vozači su još jedan od razloga zašto vozila sa turbokompresorom zahtevaju više servisa i češće održavanje. Naime, taj zvuk motora može vrlo često da bude neodoljiv, pa tako vlasnici automobila žele u potpunosti da iskoriste dodatnu konjsku snagu i guraju automobil do maksimalnih granica. Iz tog razloga, vremenom se pojavljuju problemi koji zahtevaju popravke i servise. Kao što je poznato, važna stavka u održavanju je i zamena ulja. Vek i trajanje motora uglavnom zavisi od kvaliteta goriva i ulja, ali i redovnog održavanja, a dobrim delom zavisi i od vozača. Vlasnici vozila sa turbokompresorom u Srbiji uglavnom nisu previše obavešteni o tome kako funkcioniše motor sa turbinom, i ne znaju šta je turbokompresor i kako radi, jer je većini ljudi najvažnije da motor dobro vuče.

Pregled motora pre ili posle kupovine

Pregled motora posle kupovine polovnog automobila bi trebalo da bude nešto što što se podrazumeva, ako taj pregled već niste obavili pre kupovine. To posebno važi za motore sa turbinama, jer iako su motori sa turbinama mnogo startniji i u nekim situacijama u saobraćaju mogu biti od velike koristi, važno je imati u vidu činjenicu da je turbokompresor deo koji se upotrebom troši i nakon određenog vremena ćete svakako morati da vršite servis turbine i remont. Motori sa turbinama su i jače termički i mehanički opterećeni, a poseduju i više delova, pa su zato i dosta zahtevniji za održavanje od ostalih vrsta motora.

Međutim, postoje neki načini da proverite stanje turbokompresora prilikom kupovine polovnog automobila. Jedan od njih je da skinete crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja, remont turbine vam predstoji u skorijoj budućnosti. Takođe, možete probati i da proverite boju izduvnih gasova na auspuhu. Ovaj detalj može pružiti određenu informaciju o stanju u kojem se motor nalazi. Ako je dim sive boje, sagorevanje je nepotpuno, pa zato dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi. Sa druge strane, ako je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja, jer motori sa dobrim sagorevanjem ne treba da imaju vidljiv dim na auspuhu.

Najbitnija informacija za kraj…

Najbolja i najsigurnija opcija je da se nakon kupovine polovnjak odveze u specijalizovan turbo servis kako biste se uverili da je sa turbokompresorom sve u redu. S druge strane, ukoliko postoji i najmanja naznaka da je na pomolu kvar, dijagnostikom će se to utvrditi i onda ćete moći da planirate dalje korake. Turbo servis Božec nudi besplatnu dijagnostiku turbokompresora.

Zakažite svoj termin u jednom od naša dva servisa, u Čačku i Podgorici i ako bude bilo potrebe, možete odmah uraditi i remont turbine. Nakon toga biste bili mirni čak godinu dana, jer je garancija na servis turbokompresora u Turbo servisu Božec u tom trajanju. Ukoliko želite da proverite koliko bi vas koštao servis turbine za tek kupljeni polovni automobil, popunite formular za besplatnu procenu cene turbo servisa. Jedan od najboljih načina za obezbeđivanje sigurne vožnje je redovno servisiranje vašeg polovnog vozila!

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *