simptomi kvara turbine

KOJI SU NAJČEŠĆI SIMPTOMI KVARA NA TURBINI?

Turbokompresori su konstruisani tako da neprestano rade u veoma preciznim uslovima pri čemu nema prostora za bilo kakve nepravilnosti. Sa druge strane, to su izuzetno sofisticirane mašine kod kojih se kvarovi vrlo retko javljaju sami od sebe. Čak 95% kvarova na turbini je izazvano spoljnim uticajem i stranim telima, ili problemima sa uljem. Međutim, ono što sami možete uraditi da biste očuvali turbinu u odličnom stanju je da uočite i prepoznate simptome kojima turbina otkriva problem ili kvar, a ako to primetite na vreme možete uštedeti mnogo vremena i novca.

Gubitak snage

Jedan od najčešćih simptoma kvarova turbine je gubitak snage motora, tj. opadanje performansi vozila. Svako ko dobro poznaje svoj automobil će vrlo brzo primetiti da vozilo ne ubrzava kako treba, ili ne uspeva da dostigne onu brzinu koju je ranije mogao. Ovaj simptom je znak da je došlo da nekog od sledećih kvarova: zaglavljeni ventili rastećenja turbine, neispravan interkuler, generalno loše stanje motora, prigušen dovod vazduha u turbinu ili neispravan sistem za napajanje goriva.

“Turbo rupa”

Simptom koji se na engleskom naziva „turbo lag“, odnosno turbo rupa, je najlakše uočiti pri vožnji i to je jedan od kvarova koji najviše smeta vozačima. Ovaj kvar na turbini se javlja tako što se ubrzanje vozila ne dešava istog trenutka kada se pritisne papučica za gas, već postoji određeni vremenski period dok motor ne obezbedi dovoljnu količinu gasova i dok turbina ne počne sa radom. Ukoliko se ne reaguje na vreme, ovaj problem će se pogoršavati i sporo ubrzanje brzo može da pređe u nikakvo ubrzanje. Zato čim primetite da vaš auto ne vuče dobro, reagujte na vreme i odmah utvrdite stepen oštećenja turbine, a tu preciznu dijagnostiku možete uraditi samo u turbo servisu.

Buka motora

Prepoznavanje zvukova koji su očigledni simptomi kvara turbine je neprocenjiva veština i zato je važno da uvek osluškujemo motor svog automobila.  Ukoliko primetite pojačan zvuk u motornom prostoru u toku vožnje, verovatno se radi o kvaru na turbini. U zavisnosti od tipa motora ovaj zvuk će biti različit, a može se čuti kao zviždanje, škripanje ili cvrčanje. Izražen zvuk uglavnom ukazuje da su delovi turbokompresora pri kraju i da je turbini neophodan servis, kako bi se remontovala i utvrdio uzrok koji je doveo do kvara.

Pojačan dim

Kada uočite dim bilo koje boje da izlazi iz auspuha to je simptom kvara i jasan znak da vaš automobil zahteva vašu nepodeljenu pažnju i što bržu reakciju. Ovaj simptom se javlja u obliku pojačanog dima crne, plave ili bele boje, a uglavnom je uzrok oštećenje turbokompresora.

Kvar na EGR ventilu

EGR ventil je termin koji uglavnom poznaju vlasnici dizel automobila koji su prešli veliku kilometražu. Ovaj ventil služi za recirkulaciju izduvnih gasova i ima ga u gotovo svakom turbodizelašu proizvedenom nakon 1998. godine. Njegova primarna uloga je da smanji zagađenje tako što će deo izduvnih gasova da vrati u motor. Izduvni gasovi bogati ugljen-dioksidom služe da ohlade smešu u komori za sagorevanje, jer visoka temperatura u njima pogoduje stvaranju azotnih oksida, koji su izuzetno štetni za životnu sredinu.

Problemi sa ovim ventilom nastaju kada se on toliko zaprlja od čađi iz izduva da prestane da funkcioniše kako treba. Prvi simptom da je EGR ventil začepljen je prevelika količina crnog dima koji izlazi iz izduvne cevi, čak i kad je automobil u leru. Simptomi ovog kvara se ogledaju u trzajima tokom vožnje i u gubitku snage motora, tj. kada on ne može da dostigne preko 3000 obrtaja. U ovakvim situacijama svakako nema mesta panici, ali automobil što pre treba odvesti u servis, jer kada EGR ventil ne funkcioniše može doći do pregrejavanja unutar motora, što nepovoljno utiče i na interne delove i na turbinu.

Uočite kvar na vreme!

Ako se desi da na vašem automobilu primetite bilo koji od nabrojanih simptoma, treba uraditi pregled i servis turbine u što kraćem vremenskom roku, a što se duže odlaže rešavanje ovakvih problema, oni će se sve više pogoršavati, što znači da će biti dosta skuplji kada se odlučite za servis turbine. Međutim, ako uočite bilo koji od ovih simptoma na vreme, i pristupite mu odgovorno i ozbiljno, onda nemate nikakvih razloga za brigu. Turbo servis Božec vam, sa svojom stručnošću i ogromnim iskustvom, uvek stoji na raspolaganju, tako da skoro da i ne postoji kvar na turbini uočen na vreme koji je nemoguće otkloniti.

 

Sviđa vam se tekst? Zapratite nas na Facebook-u i čitajte svake nedelje korisne tekstove i savete o održavanju vašeg automobila.

 

UPOZNAJTE SE SA NAŠIM USLUGAMA

turbo-servis-bozec-24

TURBO SERVIS

Kompletan turbo servis kod nas podrazumeva demontažu i montažu turbine uz remont, kao i kompletnu zamenu oštećenih delova, uz odgovarajuću mehaniku i obučene majstore.

turbo-servis-bozec-25

MAŠINSKA OBRADA MOTORA

Celokupna obrada motora koja uključuje obradu glave, bloka, klipnjača i radilice, vrši se na savremenim mašinama uz adekvatno obučene i iskusne majstore.

turbo-servis-bozec-27

POPRAVKA AUTOMOBILA

Kod nas možete dobiti uslugu kompletne dijagnostike svog automobila uz adekvatno i realno rešenje svih postojećih kvarova, po sistemu ključ u ruke.