fbpx
 

Najčešće postavljana pitanja

Šta je turbokompresor?

Turbokompresor predstavlja sistem sastavljen iz dva dela, turbine i kompresora. Radi po principu pumpe za vazduh koja koristeći energiju izduvnih gasova motoru omogućava efikasnije sagorevanje goriva. Time se povećava snaga motora, a smanjuje sveukupna potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova. Više o turbokompresoru možete pročitati ovde.

Koje su prednosti rada motora sa turbokompresorom?

Motori sa turbokompresorom udvostručuju snagu motora što omogućava bržu reakciju vozila. Zbog korišćenja energije izduvnih gasova, smanjuju i potrošnju goriva. Takođe, motori sa turbokompresorima su manje zapremine od konvencionalnih motora iste snage te je za njihovu ugradnju potrebno manje prostora u samom vozilu. Njihova veličina utiče i na zvuk, te su motori sa turbokompresorima značajno tiši. Kako rade po principu ubacivanja više vazduha u motor, sagorevanje goriva je efikasnije, što za krajnji ishod donosi smanjenje CO2 u izduvnim gasovima.

Koji su najčešći uzroci kvara turbokompresora?

Do kvara turbokompresora može doći iz više razloga. Iz našeg iskustva, neki od najčešćih uzroka su ulazak stranog tela u kompresorsku ili turbinsku stranu turbokompresora, visoka temperatura izduvnih gasova, delimična ili potpuna zapušenost izduvnog sistema ili katalizatora, pritisak ulja u karteru motora, nerednovno menjanje ulja, kao i broj obrtaja rotora koji je iznad dozvoljene granice. Više o uzrocima i potencijalnim problemima koji mogu nastati možete pročitati ovde.

Kako da prepoznam kvar turbokompresora?

Ukoliko primetite da motor radi slabijim kapacitetom odnosno da slabije „vuče“ ili da iz auspuha izlazi jači dim bele, crne ili plavičaste boje, kvar je najverovatnije nastao u samom turbokompresoru. Kvar se takođe može manifestovati i kroz jači zvuk koji dolazi iz turbokompresora. Preporuka je da čim primetite neku od ovih promena, auto odmah vozite u servis kako bi se uradila kompletna dijagnostika i nastali kvar otklonio pre nego li prouzrokuje dodatne kvarove na samom motoru. Zakažite pregled i turbo servis pozivom na telefon 032/546 11 32 ili nam pišite na turbobozec@gmail.com.

Šta da radim kako bih sprečio kvar?

Istina je da u velikoj meri možete uticati na kvalitet rada turbokompresora i preduprediti brojne kvarove koji nastaju usled neodgovarajuće brige. Redovni servisi i kontrola motora, kao i kvalitet ulja koja se koriste za podmazivanje motora i turbokompresora i njihovo redovno menjanje značajno mogu produžiti vek trajanja turbokompresora. Više o preventivi možete pročitati ovde.

Šta je uzrok kvara?

Uzrok kvara može biti mnoštvo faktora. Iz tog razloga, pre svakog rada na turbokompresoru neophodno je uraditi defektažu i pregled. Tada se utvrđuje stepen kvara i određuju dalji koraci u saniranju nastalog problema. Nakon pregleda saznaćete zbog čega je do kvara došlo kao i šta možete da učinite nakon remonta turbine kako biste sprečili ponovno nastajanje kvara.

Koliko traje popravka turbokompresora?

Vreme popravke zavisi od težine nastalog kvara, a kreće se od 2-3 sata pa naviše. Nakon dijagnostike turbokompresora biće vam saopšteno vreme potrebno za njegovu popravku ili zamenu.

Da li je neophodno zakazivanje turbo servisa?

Radi efikasnijeg i bržeg rešavanja nastalog problema, neophodno je najavljivanje turbo servisa najmanje dan ranije. Možete nas pozvati telefonom na 060/546 10 09 ili nam pisati na office@turboservisbozec.rs

Koja je cena turbo servisa?

U zavisnosti od stepena oštećenja, cena popravke turbokompresora se kreće od 3000 dinara pa naviše.

Imate dodatna pitanja?

Javite nam se. Tu smo da odgovorimo na sva vaša pitanja i rešimo potencijalne nedoumice. Možete nas pozvati telefonom na 060/546 10 09, pisati nam na office@turboservisbozec.rs ili nas posetiti na adresi Bulevar oslobodilaca br. 100 u Čačku.